Svar på kommentaren



Jaha, är du ny läsare? Välkommen! Ja, jag beställde mat utan problem.
Om ni känner till penna och papper? Du vet att de är gjorda av trädet...
Exakt, dem använder jag till att skriva på vad jag vill ha till mat.
Ibland använder jag mobilen för att skriva, sen visa för dem.
Och vänner, nej det är inte svårt. Vi lever i en dövvärlden.
Därför känner vi att vi har eget samhälle, språk, folks,
kultur. Och många hörande tycker att det är kul
att träffa döva. Så ärligt att det är inte så svårt att hitta vänner ;)

Visste ni att teckenspråk är andra största språk i örebro?
Engelska hamnar i tredje platsen. Nice va?

Kommentarer
Postat av: Kim

Men Örebro har väl ett av Sveriges ända dövskolor? Så då e de ju inte så konstigt att Örebros näst största språk e teckenstpråk! Om jag nu kommer ihåg rätt! :P

2009-07-23 @ 14:53:13
URL: http://lundeborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0